Sunday 22 May 2011

meriam alaf 21

mendung lagi
langit menangis,aku tau
hujan kali ni lain sikit

petir dentum lagi
tapi aku tak ganjak
keras kepala,agak bodoh
lantak,ni hidup aku

kau terajang aku,terajang la
tak payah takut
aku tak dendam
tiap inchi badan aku halal untuk diterajang
aku tak pakai falsampah orang 
aku ada cara hidup sendiri

tangan aku kepal
genggam kuat penumbuk
buku lima aku kecik je
tapi dalam ni yang akan cabar kau
sakit tak maksud mengalah
asal genggam kuat penumbuk

mulut calar berdarah,aku senyum
hati aku ketawa hakikatnya berdarah
terbakar
takpe,esok masih ada
matahari pagi masih di timur

aku tak dendam
marah pun tak
tapi kau jangan lupa karma
jangan ingat hidup kau senang tak terancam
kalau aku tak serangbalas pun
tu yang kat atas kau jangan lupa

tidur selena yang mungkin
selagi kau boleh
mimpi seindah mungkin
selagi mata kau boleh terbuka esok
tapi jangan salahkan aku
kalau kau......


JANGAN SALAH FAHAM.NI SEKADAR PUISI.BUKAN REALITI

No comments:

Post a Comment